دانشکده میانه

همزمان با هفته دولت : افتتاح ساختمان جدید دانشکده فنی و مهندسی میانه - دانشگاه تبریز

۰۸ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۶ کد : ۲۰۲۳۳ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۴۸۲
همزمان با هفته دولت : افتتاح ساختمان جدید دانشکده فنی و مهندسی میانه - دانشگاه تبریز

همزمان با هفته‌ی دولت و با حضور مسئولین استانی انجام شد؛

افتتاح ساختمان جدید دانشکده فنی و مهندسی میانه

 

آئین افتتاح و بهره‌برداری ساختمان جدید دانشکده‌ی فنی و مهندسی میانه با حضور رئیس دانشگاه تبریز و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله‌زاده طی سخنانی در این آئین با بیان اینکه شهرستان میانه با توجه به قدمت، وسعت و تعداد جمعیت نیازمند گسترش آموزش عالی است، اظهار کرد: ما در دانشگاه تبریز در پی توسعه‌ی آموزش عالی میانه هستیم و براین‌اساس در این روز مبارک ساختمان جدید دانشکده‌ی فنی و مهندسی میانه افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه تبریز ادامه داد: این ساختمان با تمامی امکانات به‌صورت کامل آماده‌ی برگزاری و آغاز سال‌تحصیلی جدید و پذیرای دانشجویان عزیز می‌باشد.

دکتر نصراله‌زاده خاطرنشان کرد: ما با اقدامات و تمهیدات صورت گرفته در حال توسعه‌ی این مجموعه هستیم؛ به‌طویکه با افتتاح این ساختمان، ساختمان‌های قبلی به‌عنوان خوابگاه دانشجویان غیربومی دانشکده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در خاتمه یادآور شد: حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در جریان سفر رئیس جمهوری به استان برای تکمیل این پروژه اختصاص داده شده بود که تاکنون همه‌ی این مبلغ تحقق نیافته است و امیدواریم با همت مسئولین و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، خرید کامل تجهیزات آزمایشگاهی، تکمیل خوابگاه‌های متاهلی و دختران و... انجام شود.

بهره‌برداری به‌موقع از پروژه‌ها، یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: هفته‌ی دولت و ایام الله دهه‌ی فجر ایامی هستند کل دستگاه‌های اجرایی سعی می‌کنند با افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌ها، بیش از پیش به مردم شریف ایران اسلامی خدمت رسانی کنند.

دکتر جبارعلی ذاکری ادامه داد: خوشبختانه امسال بعد از سفر آیت الله رئیسی به استان، بخش قابل توجهی از پروژه‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و ... در استان به بهره‌برداری رسیده است و در همه‌ی شهرستان‌ها شاهد تداوم ارائه‌ی خدمت به مردم عزیز هستیم و یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم، بهره‌برداری به‌موقع از پروژه‌ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت قرارگیری دانشگاه‌های بزرگ تحت یک پرچم واحد، خاطرنشان کرد: نباید اشتباه سال‌های گذشته که عبارت بود از استقلال دانشگاه‌ها، تکرار شود. اکنون دنیا در حال حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سه و چهار می‌باشد و دانشگاه‌های ما باید تحت بیرق متحد قرار گرفته و به سمت فتح قله‌های علمی حرکت کنند. همانطور که در فرانسه دانشگاه‌ها با انجام این کار جایگاه خود را ارتقاء بخشیدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تقدیر از زحمات ریاست، اعضای هیأت رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه تبریز بخاطر ارتقاء ۲۰۰ پله‌ای این دانشگاه در نظام رتبه‌بندی شانگهای، اظهار کرد: معمولا دانشگاه‌ها چند رتبه ارتقاء می‌یابند ولی خوشحالیم که دانشگاه تبریز در یک اتفاقی نادر، ۲۰۰ پله ارتقاء پیدا کرده است که این امر نشان‌دهنده‌ی تلاش وافر مجموعه‌ی دانشگاه تبریز است.

دکتر ذاکری در خاتمه تاکید کرد: ما این افتتاح را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با توانمندسازی و البته پذیرش اعضای هیات علمی توانمند و بومی در این دانشکده، شاهد افزایش و ارتقاء بیش از پیش جایگاه علمی این شهرستان باشیم.

براساس این گزارش، پروژه‌ی احداث ساختمان جدید دانشکده‌ی فنی و مهندسی میانه، در سال ۱۳۹۰ و در قالب برنامه‌ی چهارم توسعه‌ی کشور کلید خورد و بعد از گذشت ۱۲ سال و اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان، در هفته‌ی دولت سال 1402 به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است؛ این ساختمان با ۵ هزار و ۱۰۰ متر مربع زیربنا و یک‌هزار و ۲۸۵ مترمربع عرصه در چهار طبقه با سازه‌ی بتنی احداث شده است.

شایان ذکر است دانشکده‌ی فنی و مهندسی میانه یکی از دانشکده‌های اقماری دانشگاه تبریز است که در حال حاضر ۶۰۰ دانشجو در دو رشته‌ی فناوری اطلاعات و مکانیک تحصیل می‌کنند که براساس اعلام مسئولان دانشگاه، رشته‌ی مهندسی صنایع نیز به رشته‌های این دانشکده اضافه شده و از سال‌تحصیلی جدید دانشجویان این رشته نیز جذب خواهند شد.

 


( ۵ )