برگزاری کلاسهای آموزش مجازی و اطلاعیه های بسیار مهم و فوری دانشگاه تبریز !!!
( اطلاعیه های برگزاری کلاسهای دانشگاه تبریز به صورت مجازی )
(این اطلاعیه ها به روز رسانی می شوند...)
اطلاعیه های خرداد 1399
*اطلاعیه 20 خرداد 99:
*اطلاعیه شماره ۱۲ معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز(کلیک کنید)
*اطلاعیه 19 خرداد 99:
*اطلاعیه شماره 1 ترم تابستان99
*اطلاعیه 19 خرداد 99:
*اطلاعیه های برگزاری آزمون زبان UTET
*اطلاعیه 17 اردیبهشت99:
اطلاعیه 14 اردیبهشت99:
به استحضار می رساند: از تاریخ دهم اردیبهشت ماه، امکان استفاده از سامانه LMS دانشگاه، با اینترنت رایگان فراهم شده است و حجمی از کاربران کسر نخواهد شد
اطلاعیه 6 اردیبهشت99:
*راهنمای تصویری پاسخ به آزمونها(کلیک کنید)
*راهنمای تصویری تالار گفتگو و اتاق گفتگو(کلیک کنید)
*راهنمای تصویری پاسخ به تمرینات توسط دانشجویان(کلیک کنید)
اطلاعیه شماره ۹ معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز
فایل pdf اطلاعیه فوق
اطلاعیه
راهنمای صوتی تصویری ایجاد تمرین توسط استاد و پاسخ به تمرین توسط دانشجویان در سایت گروه آموزشهای آزاد و مجازی دانشگاه قرار گرفته است:
قابل توجه دانشجویان واحد اقماری دانشگاه تبریز:
*به استحضار دانشجویان محترم واحدهای اقماری می رساند، امکان ثبت درخواست گواهی اشتغال به تحصیل برای این دسته از دانشجویان فعلا میسر نمی باشد
*دانشجویان واحدهای اقماری ( دانشکده های شهرستانی ) ، جهت نحوه دریافت گواهی ها می توانند با واحدهای مربوطه بصورت تلفنی تماس حاصل نمایند.
------------------------------------------------------------------
دانشجویان عزیز لطفا توجه فرمایید:
*پس از نصب Adobe connect برای استفاده از سیستم آموزش مجازی دانشگاه دیگر با این نرم افزار کاری نداشته و ورود به سیستم از طریق مرورگر صورت گیرد:
*فلوچارت نحوه ورود و کار با سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه تبریز(اساتید):
*فلوچارت نحوه ورود و کار با سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه تبریز(دانشجویان):
اطلاعیه شماره 7
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص برگزاری کلاسهای مجازی
بسیار مهم برای اعضای هیات علمی
به اطلاع کلیه همکاران محترم هیات علمی میرساند با توجه به جمعبندی نظرات دانشکدههای مختلف گزینه ضبط اتوماتیک کلاسهای برخط (online) غیرفعال شده است. لذا استاد هر درس بایستی در ابتدای شروع کلاس از طریق آدرس زیر در Adobe connect اقدام به ضبط کلاس نماید.
توجه شود که گزینههای زیر فقط زمانی فعال خواهد شد که نقش استاد در تعریف کلاس مجازی HOST باشد.
Meeting/ Record Meeting
پس از کلیک بر روی آدرس فوق نامی برای جلسه درس خود انتخاب نمایید
روشن شدن دایره قرمز در بالای صفحه سمت راست نشان دهنده ضبط میباشد.
در صورت نیاز استاد درس میتواند از طریق آدرس زیر در ضبط وقفه ایجاد کند.
Meeting/ Pause Recording
دوباره از طریق آدرس زیر میتواند ضبط را ادامه دهد.
Meeting/ Resume Recording
در انتهای کلاس نیز استاد از آدرس زیر باید ضبط را متوقف نماید
Meeting/ Stope Recoding
توجه: از آنجایی که استاد درس خود مسوول ضبط میباشد در صورت فراموش نمودن یا هر گونه اشتباه در فرآیند ضبط پاسخگوی دانشجویان مربوطه خواهد بود.
در راستای استفاده از محتوای ضبط شده توسط دانشجویانی که در زمان کلاس دسترسی به اینترنت نداشتند فرایند offline سازی بایستی توسط استاد مربوطه انجام شود که این فرآیند در اطلاعیههای آتی نوضیح داده خواهد شد.
.....................................................................................................................
اطلاعیه شماره 6
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص برگزاری کلاسهای مجازی
همکاران محترم هیات علمی در پی برگزاری دو جلسه آموزشی با اعضای کمیته آموزشهای مجازی، این همکاران پاسخگوی ایرادات احتمالی شما عزیزان در کار با سامانه LMS میباشند
در عین حال همکاران فن آوری اطلاعات با تلفن داخلی 2222 نیز آماده حل مشکلات سختافزاری و نرم افزاری همکاران در داخل دانشگاه خواهند بود
جهت کاهش ترافیک شبکه از کلیه اعضای هیات علمی محترم تقاضا دارد در صورت امکان بارگذاری فایل کلاسهای خارج خط Offline خود را خارج از بازه زمانی هشت صبح تا شش بعد از ظهر انجام دهند
لیست این همکاران به قرار زیر میباشد:
دکتر مرتاضی از دانشکده الهیات و علوم اسلامی
دکتر خازینی از دانشکده مهندسی شیمی و نفت
دکتر پناهی از دانشکده دامپزشکی
دکتر بشارتی از دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر
دکتر خدادادی از دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی
دکتر عامری از دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی
دکتر مشگینی از دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
دکتر تیموری از دانشکده پردیس های دانشگاه
دکتر حقی از دانشکده علوم طبیعی
دکتر عطاپور از دانشکده علوم تربیتی و رواتشناسی
دکتر بیگلری از دانشکده مهندسی مکانیک
دکتر جلالی از دانشکده کشاورزی
دکتر علیجانی از دانشکده کشاوری
دکتر آقایاری از دانشکده حقوق و علوم اجتماعی
دکتر عبدی از دانشکده ریاضی
دکتر عبدی از دانشکده فنی مهندسی میانه
دکتر جبارزاده از دانشکده دانشکده اقتصاد و مدیریت
دکتر قدری از دانشکده شیمی
دکتر کریم زاده از دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی
دکتر امامی از دانشکده فنی مهندسی مرند
دکتر جهانبخش از دانشکده فیزیک
دکتر مقتصدآذر از دانشکده مهندسی عمران
.............................................................................................................................
اطلاعیه شماره 5
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص برگزاری کلاسهای مجازی
دانشجویان محترم، با توجه به شیوع ویروس کرونا و آغاز بهکار سامانه آموزشهای مجازی دانشگاه تبریز، معاونین محترم آموزشی و همچنین کارشناسان فنآوری دانشکدهها پاسخگوی مشکلات احتمالی شما در خصوص کار با این سامانه میباشند. لطفا در صورت وجود هرگونه ایراد کار با این سامانه با معاون آموزشی دانشکده و یا کارشناس فن آوری مربوطه تماس گرفته و از هرگونه مراجعه حضوری به دانشگاه خودداری فرمایید. خاظر نشان میسازد لیست کارشناسان آموزش دانشکدهها جهت پاسخگویی به مشکلات آموزشی احتمالی شما عزیزان در اطلاعیههای آتی اعلام خواهد شد.
در انتها در صورت دسترسی 24 به اینترنت تقاضا دارد در جهت کاهش ترافیک شبکه دانلود فایل های خارج خط offline کلاسها در خارج از بازه زمانی هشت صبح تا شش بعد از ظهر صورت گیرد.
........................................................................................................
اطلاعیه شماره 4
با توجه به پرسش های مکرر دانشجویان عزیز دانشگاه تبریز، به اطلاع می رساند؛ با توجه به تاکیدات مسئولین محترم وزارت عتف، در وضعیت موجود تمام وقت و توان مسئولین دانشگاه در راستای راه اندازی و اجرای آموزش های الکترونیکی به بهترین وجه و فقط برای دروس نظری صرف شده است و فعلا هیچ تصمیم جدیدی با توجه به شرایط موجود در مورد تطویل ترم، حذف درس و یا ترم، مقررات خاص آموزشی، شهریه ها و هزینه خوابگاه گرفته نشده است. اما انشاالله در آینده نزدیک بر اساس دستورالعمل های وزارت عتف و شرایط آموزشی دانشگاه تصمیمات لازم اخذ و اطلاع رسانی خواهد شد.
لذا دانشجویان عزیز هیچ گونه نگرانی نداشته باشند که بطور قطع در تصمیمات متخذه حق و حقوق قانونی دانشجویان با انعطاف لازم به دلیل شرایط پیش آمده کرونایی در نظر گرفته خواهد شد. شایان ذکر است مشکلی از لحاظ دفاع از پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری نخواهد بود که ساز و کار آن در اطلاعیه های آتی اعلام خواهد شد. در مورد نحوه اجرای دروس عملی فعلاً در هیچ دانشگاهی تصمیم گیری نشده و جای نگرانی وجود ندارد. همچنین نحوه اجرای مرحله دوم آزمون دکتری سال 1399 بر اساس بخشنامه های سازمان سنجش آموزش کشور عمل خواهد شد.
در نهایت تاکید دانشگاه به شرکت فعال تمامی دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی در کلاسهای الکترونیکی می باشد. لازم به ذکر است که با توجه به تغییر بالاجبار شیوه آموزش حضوری به الکترونیکی در دروس نظری، به طور طبیعی در روزهای اول مشکلات و نواقصی وجود خواهد داشت ولی با همکاری و صبر و حوصله، مسئولین دانشگاه موظف به رفع آنها خواهند بود.
....................................................................................
اطلاعیه شماره 3
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص برگزاری کلاسهای مجازی
-آموزش صوتی تصویری استفاده از کلاسهای برخط (online) و خارج خط (offline) سامانه LMS ویژه همکران و دانشجویان در وب سایت گروه آموزشهای آزاد و مجازی دانشگاه تبریز به آدرس http://vu.tabrizu.ac.ir قرار داده شده است.
*توصیه میگردد فایلهای راهنما به ترتیب مشاهده گردد( فایلهای جدید در بخش بالاتر سایت قرار دارند)
- همکاران و دانشجویان دانشکده فنی مهندسی مرند امکان ورود و استفاده از امکانات سامانه LMS را دارند و با بارگذاری اطلاعات دو واحد اقماری دیگر اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.
-در راستای کاهش ترافیک شبکه و با توجه به محدودیت پهنای باند دانشجویان تا اطلاع ثانوی وبکم کلیه کاربران سیستم غیرفعال خواهد گردید.
.....................................................................................................................
اطلاعیه شماره 2
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص برگزاری کلاسهای مجازی
*آموزش ورود به سامانه LMS دانشگاه تبریز و همچنین نحوه ایجاد و حضور در کلاس مجازی در وب سایت گروه آموزشهای آزاد و مجازی دانشگاه تبریز به آدرس http://vu.tabrizu.ac.ir قرار داده شده است.
* به تدریج سایر فایلهای راهنما نیز در همین سایت قابل مشاهده خواهد بود.
*در حال حاضر همکاران و دانشجویان سه واحد اقماری (فنی مهندسی مرند، فنی مهندسی میانه و کشاورزی و منابع طبیعی اهر) قادر به ورود به سیستم نبوده و به محض بارگذاری اطلاعات این سه واحد اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.
*برای رفع نگرانی دانشجویانی که امکان دسترسی مداوم به اینترنت ندارند، کلیه کلاسهای برخط (online) برگزار شده به صورت اتوماتیک ضبط شده و فایل ضبط شده به همراه کلیه فایلهای کلاسهای خارجخط (offline) حداقل به مدت یک ماه از طریق سامانه آموزشهای مجازی در دسترس دانشجویان خواهد بود.
*حداکثر حجم قابل آپلود برای اساتید در هر مرحله 400 مگابایت در کلیه فرمتها به جز فایل اجرایی میباشد که مطابق بررسی شده تقریبا معادل سه ساعت کلاس آنلاین در Adobe Connect میگردد. با این وجود به ویژه در بارگذاری کلاسهای خارجخط لطفا محدودیت حجم اینترنت را مدنظر داشته و فایلهای را با رزولیشن پایین تهیه فرمایید. در این خصوص یکی از نرمافزارهایی که میتواند مورد استفاده قرار گیرد Camtasia میباشد.
............................................................................................
اطلاعیه شماره 1
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز
ضمن تبریک سال نو و با آرزوی نابودی هرچه سریعتر ویروس کرونا به استحضار میرساند:
پیرو تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر ادامه تعطیلی دانشگاهها و مراکز آموزشی و همچنین بر اساس تاکیدات مقام محترم عالی وزارت و معاونت محترم آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فنآوری و نیز مصوبه هیات رئیسه محترم و کمیته آموزش الکترونیکی دانشگاه، از روز شنبه ۱۶ فروردین 1399 کلیه دروس نظری دانشگاه به جز دروس عملی، آزمایشگاهی، کارگاهی و تربیت بدنی به شیوه الکترونیکی اعم از برخط (online) یا خارج خط (offline) ارایه خواهد شد. قسمت نظری دروسی که شامل واحد عملی و نظری میباشند نیز بهصورت الکترونیکی ارایه خواهد شد.
لذا مقتضی است کلیه اساتید و دانشجویان محترم با استفاده از سامانه آموزشهای مجازی دانشگاه تبریز به آدرس http://lms.tabrizu.ac.ir مطابق برنامه ترمی خود در کلاسهای درسی مجازی حضور یابند و دانشجویان محترم جهت حفظ سلامتی خود تا اطلاع ثانوی از مراجعه حضوری به دانشگاه خودداری نمایند.
در این خصوص کلیه همکاران محترم هیات علمی و دانشجویان عزیز موارد زیر را مدنظر داشته باشند:
1- برای همکاران و دانشجویان دانشگاه تبریز ورود به سیستم از طریق آدرس فوق الذکر و با انتخاب ورود از طریق سامانه آموزشی سما خواهد بود. لذا سامانه LMS نیاز به نام کاربری و گذرواژه جدیدی نداشته و کلیه کاربران با استفاده از نام کاربری و گذرواژه سامانه سما میتوانند وارد سیستم شوند.
2- نام کاربری اعضای محترم هیات علمی و دانشجویان عزیز واحدهای اقماری (دانشکده فنی مهندسی مرند، فنی مهندسی میانه و همچنین دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر) کد استادی و کد دانشجویی بوده و گذرواژه با نام کاربری یکی میباشد. این افراد در سیستم از طریق انتخاب گزینه ورود به سیستم وارد سامانه خواهند شد.
3 - طی هماهنگی انجام شده با روسا و معاونان محترم آموزشی دانشکدهها، آموزشهای لازم به اعضای هیات علمی منتخب هر دانشکده داده شده است لذا همکاران محترم هیات علمی در صورت وجود مشکل میتوانند با همکار مربوطه که در اطلاعیههای بعدی لیست اسامی آنها منتشر خواهد شد تماس داشته باشند.
*همچنین همکاران محترم در صورت داشتن ایراد سخت افزاری یا نرمافزاری در داخل دانشگاه با کارشناسان محترم واحد فنآوری اطلاعات (تلفن داخلی 2222) تماس حاصل یابند.
4 - معاونان محترم آموزشی و کارشناسان آموزشی و IT دانشکدهها پاسخگوی نیازهای پشتیبانی دانشجویان هر دانشکده خواهند بود.
*اسامی و شماره تلفن این همکاران در اطلاعیههای بعدی اعلام خواهد شد.
5 - تاکید میگردد که به تدریج کلیه فایلهای راهنمای لازم بهصورت صوتی و تصویری با شرح جزئیات در وبسایت دانشگاه بارگذاری و اطلاع رسانی خواهد شد.